Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-06, 14:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Kreta!

JA, vilken vecka! Så nöjda vi är både Anna och jag och avslutningen i går eftermiddag på stranden i Kalmaki med Dig Marianne och tavernabesöket var SÅ härlig!

Resan hem gick verkligen smidigt. Bussen hämtade före tid och incheckningen var gjord på 20 min från vi klivit av bussen. Sen lyfte planet 20 min före avgångstid och i Växjö landade vi 30 före utsatt tid. Europa var gudomligt vackert från ovan. Inga moln man såg alla lysen från städer och byar och det var magiskt.
Vi kom till Kalmar straxt efter kl 3 i morse och jag vilade mellan kl 4 och kl 9. Nu har jag varit och klippt mig och gjort slingor i håret och barnbarnet Tilde har ringt att Claes och jag i ska få rabarberpaj och glass på Öland.Härligt!
Hoppas de små volangtröjorna jag köpte på Zara passar tjejerna och att kepsen passar lillgrabben!

Denna resa med bästa väninnan var bara SÅ härlig. Vi hade de sista påbörjade och fortfarande oavslutade samtalen i bilen hem!!

Jag kan f ö varmt rekommendera Hotell Kedrissos i Kato Daratso 20 min promenad från Nea Chora om man går i "prattakt"! Där finns både charterrum, "vanliga" uthyrningsrum samt lägenheter för långhyra! SÅ RENT OCH SNYGGT OCH VILKEN HÄRLIG PERSONAL!

Bortsett från en gruvlig tandvärk som smugit sig på idag ( har en provisorisk lagning i avvaktan på en stifttand) så är allt på topp. Får söka akuttid på måndag....åker ju igen på onsdag!

Så än en gång alla härliga tjejer som vi träffat på denna resa; Marianne, Yanna, Kikckie (om än kort) samt Monica C TACK!

Lisa
Svara med citat