Lördag 7 juni
En morgon med en hel del stackmoln, men det bli nog en fin dag!
Idag hade jag ingen brådska ut, lång frukost på balkongen och sen satt jag kvar där i stort sett hela fm och bara njöt!!
Strax före 12.00 hade jag packat ihop diverse i min lilla rygga och drog iväg till byn på motsatt sida av Katapola, Xilokeratidi sen vidare mot MALTEZI beach, vackra vyer på vägen dit...
Sen tar jag väl mig ett dopp, så här är jag då...

..
Nej, det blev faktiskt inte något dopp, jag följde vägen förbi Maltezi och vidare upp mot berget där en vandringsled tar vid.. innan jag kom dit blickar jag ut över havet så vackert...
Sen när jag gått en bit upp på vandringsleden har jag den här fina utsikten när jag vänder mig om...
Hade ingen aning om att denna vandringsled fanns och vart den leder gick bara på impuls och plötsligt var den bara där...
Plötsligt kom jag fram till en övergiven by, vad jag gillar att bli överraskad så här.. Underbart!!
Här satte jag mig för att vila och fika en stund och bara njuta av tystnaden, det var magiskt!!
Fortsatte sen på leden som ser ut så här...
Vilka vackra vyer här uppe.. Wow..
Sådär ja, så var jag snart nere i byn Xilokeratidi igen efter några sköna timmar i bergen..
Det är väl det här som är så underbart med livet, att upptäcka små smultronställen som man inte ens visste fanns, utan både kompass och karta... härligt!!
En vandring som var lätt och nära Katapola, när man inte känner för att gå allt för långt!
Den kommer jag göra om igen!!
Kvällen avslutades med en god pizza och vin på den familjedrivna tavernan Erato, strax efter 20.30 anlände Scopelitis med ett nytt gäng turister och det var roomsare på plats som vanligt!
Imorgon väntar bergsklättringen..

..till STAVROS.. håll tummarna så kanske jag lyckas ta mig dit!!
Jag ger mig inte i första taget, är den envisa typen!!..
Hyrbil ska hämtas i ottan runt 08.00..(tidigt för mig som gärna sover till minst 09.00 varje morgon), sen hämta A&B på Titika och sen drar vi till Langada, jag iväg på min vandring och de får strosa i Langada och i Egiali under tiden, så är upplägget för morgondagen!
Kalinichta!!
Sunny(som hoppas på att ta mig till Stavros)..