Tisdag 10 juni
Idag blir det en lika het dag som igår, minst 30 gr. i skuggan!!
Jag packade ner lite badgrejer tänkte jag skulle gå till Maltezi beach, inhandlade diverse i matbutiken för att ha lite fika med mig.
Gick iväg bort till byn på andra sidan Xilokeratidi, som är så fin... fotade mina kära fiskebåtar..
Sen traskade jag vägen som jag gått ett flertal gånger förut, vilket jag visat i bilder den 7/6..
plötsligt fick jag för mig att jag skulle inte alls bada, inte omedelbart iaf...
Nej, nu kände jag plötsligt för att gå vandringen "The Evangelismos Walk"(vilket Malina berättade att den heter, tack för det!)
Jag gick ju den vandringen den 7/6 (ni kan gå tillbaka till detta datum och se bilder därifrån)
men jag gick fel väg ner, det finns fler getstigar att välja på, men idag gick jag helt rätt!!
På vägen dit passerade jag den här otroligt vackra och välmående åsna, kan hända den är dräktig, ser lite rund ut om magen!!..

..
Vandrade sen vidare när jag pratat färdigt med åsnan..

...
Kom åter igen fram till den övergivna byn som jag visat på foto 7/6, samt vidare hur vandringsleden ser ut!
Denna gång kom jag in på rätt stig och kom då fram till ett fint litet kapell och omgivningarna var underbara, här satte jag mig och fikade och funderade på allt mellan himmel och jord..
Det är så här jag trivs som allra bäst i Grekland, sitta vid ett litet kapell eller kloster och blicka ut över de vackra omgivningarna, sen TYSTNADEN.. tänk att den kan vara så vacker och rogivande!!
Jag är nog lite som "FERDINAND"på Jul ni vet!!
"Varför leker du inte med de andra "??
- Nej, jag sitter hellre här och har det lugnt och skönt och luktar på blommorna och är SÅÅÅ..
LYCKLIG!!..

Ja, så är jag nog som person, men är förstås även väldigt social när jag känner för det!!.
Efter fika och filosoferande... gick jag vidare på stigen efter en stund kom jag fram till nästa kapell..

..NU.. förstår jag varför denna vandring heter "The Evangelismos Walk"..pga kapellen den leder till!...
Detta kapell var öppet så jag gick in och tände även ljus, får ju skänka en tanke på de jag förlorat i livet... hmmmm...håller jag på att bli religiös, med tanke på alla kapell och kyrkor jag besökt de här veckorna.. MEN.. de är ju så vackra, jag älskar dem!!..
JESUS.. var här också, jag sa till honom att nu får du ordna så jag får vara kvar på Amorgos, hmmm....jag ska göra mitt bästa svarade han då!!..

..

...
Vandringen går sedan neråt mot Xilokeratidi, man behöver alltså inte gå tillbaks samma väg, skönt det för då är det uppför en bra bit!
En skön och lätt vandring som jag kan rekommendera, tar inte så lång tid att gå, klart beroende på kondition, kanske det tog en timma till första kapellet, jag tog inte tiden denna gång och vad spelar det för roll, skönt att gå var det trots hettan!!
Idag lämnade jag även in en mjukisjacka och en annan tröja till tvättinrättningen, som normalt är vita men nu var typ ljusbruna, dessa två plagg kostar. 5 euro att få tvättade, billigt och bra!..
Scopelitis anlände ikväll punktligt runt 18.00..en hel del turister vällde ut till ALLA roomsares förtjusning!!...
Pga värmen så känner jag mig väldigt SLUT.. Inte riktigt vant mig vid den, då det tidigare varit kyligt en längre tid, eller också är det så att min energi är på upphällningen!..
Ikväll orkar jag inte gå ut, jag ska sitta och glo på balkongen och bara "vara"!!..
Sunny(direkt från Pension Amorgos balkong)..