Hej, jag tror jag är med på hur du menar

det gäller att börja lite lagom, jag chockade nog min sambo lite när första Greklandsresan blev Lesvos och då massa småbyar där det var typ vi o tre par till.
Du skriver inte när ni tänkte åka, får det påverkar lite om man ska ge tips tycker jag. charter eller på egen hand? Och kan ni tänka er åka båt? Många lite mindre hotel har pool och är oftast billigare än stora komplex (och har mer charm kan jag tycka)
Paros är trevligt att åka till om man har med sig någon som inte varit i Grekland förut,, det upplevs väldigt Grekiskt iom de typiska vykorts husen i blått o vitt som är så vanliga, jag upplever den ön som en härlig misch mash av turism och genuinitet, man har liksom allt och allt är lagom anpassat och exploaterat, det finns även flera större hotel nära havet, Naoussa by är väldigt trevlig, hygglig strand. Det går Charter med Apollo men kräver båtresa.
Almerida på Kreta är ett annat tips, här går charter o man åker inte båt, nu var det ett tag sedan jag var där men då var det relativt genuint och Grekiskt, man kan gå till Kalyves och där var jag o bada i höstas, det kändes ganska Grekiskt fortfarande, kusten till vänster om Chania är dock sönderexploaterad till Meleme ungefär.
Ja egentligen kan jag nog rabbla platser i oändlighet,