Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-14, 07:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Lördag 14 juni

Avresedag, en orolig natt förstås! Vaknade vid 02.00 och somnade om igen och sov fram till 04.30, gick upp och packade ner det sista i resväskan.

VILKEN SORGLIG DAG!!.. ..Gick bort till BLUESTAR med tunga steg, hon låg redan inne sen kl.03.00 i natt!

Ett fåtal personer och bilar har samlats vid kajen, förutom jag!
SÅ VEMODIGT!!.. :-(..

Runt 05.45 släppte de ombord oss, jag gick till min airseat nr.493 en lugn plats vid fönstret med fin utsikt!
Gick upp på däck för att njuta av Katapola en sista gång och fotade, när BLUESTAR backade ut från hamnen, kom tårarna forsandes ner för mina kinder, det gick inte att hejda....vart ska jag ta vägen tänkte jag!
Stå här och böla, MEN inget att skämmas för tänkte jag sen det har sååå många gjort före mig när de lämnat en fin ö det blivit förälskade i, MEN det var hemskt sorgligt!

Strax innan avgick Scopelitis som verkar ha företräde, runt 06.00, kort därefter BLUESTAR, vi kom sedan ikapp Scopelitis (bilder finns i mitt Amorgos album nr.8 det gick inte att ladda ner här i inlägget) bilder från det att jag går ombord och lämnar Katapola.

Positivt ändå att kunna se alla andra öar nu i dagsljus, öar som jag aldrig besökt!

Det blir en låååång hemresa pga att jag dessutom måste övernatta på Rest&Fly på Arlanda i natt, det gick ingen flygbuss på natten på Lördagar, hade missat det när jag bokade flyget hem!
Otur verkligen då det går nattbussar alla andra dagar i veckan, så nu blir det en extra kostnad som jag inte hade räknat med!
Men skit samma, sova på en bänk i ankomsthallen skulle jag aldrig så ut med efter en så lång resa!

Hoppas iaf på en fin färd hem, kul att se lite öar och sen kommer jag till kaoset i PIREUS, hoppas jag hittar till X96 bussen, MEN det ska väl inte vara så svårt???

Hör av mig under resans gång om jag INTE somnat!!..

Tack igen för trevliga kommentarer!!..

PS.Till dig Malina, det var intressant att höra historien om Theo som drev To Xyma i Chora, håller med verkligen tragiskt!.. :-(..Kvinnan från granntavernan berättade att han skulle bara uträtta ett ärende i Egiali och hade plötsligt fallit ihop och avlidit! Hemskt!!

Sunny(direkt från Bluestar)..
Svara med citat