Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-15, 14:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Tilos!

Våra härliga dagar fortsätter och i går kväll var det livat på torget när grekerna spelade sin första match i VM. Massor av människor, stora och små i blåvita tröjor och flaggor. Tyvärr blev det ju förlust, men det verkade inte störa så mycket...fest är det ju ändå.

I förmiddags tog vi klosterbussen, som ännu bara går på söndagarna. Vi klev av vid Ag. Pandelemonas och gick den vackra vandringsleden därifrån upp över bergskammen och ner till Ag. Andonis. Mycket lättare än jag trott. Otroligt vacker vandring. Hur vacker är den inte på våren? Det fanns både soffor och papperskorgar efter vägen. Många kort tog jag men kan inte lägga in här från androiden. Tyvärr slant jag på en sten som rullade iväg när jag klev på den så jag slet till i min onda fotled och knäet vred sig och jag ramlade. Dock inte värre än att jag tog mig ner, men knäet är ömt. Efter vandringen var det skönt med ett bad på stranden innan Ag. Andonis och en kall öl i väntan på bussen. Nu har det blivit svalare och det mulnar på. Ikväll ska temperaturen sjunka. Det passar mig som hand i handske. Jag märker att jag inte ska till Grekland under sommarmånaderna.
I kväll ska vi ge Omonia en ny chans. En av förrätterna kommer att bli ostbollar..

Nu bara 2 hela dagar kvar.

Lissi
Svara med citat