Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-26, 13:34
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Reser ensam denna gången...

Citat:
Ursprungligen postat av Mooncandle Visa inlägg
Har rest ensam förr och det är ok. Tycker till och med det kan ha sina fördelar. Men, jag var yngre och starkare då. Lite, lite orolig för om jag ska orka med... Känns det bekvämt gå ensam på restaurang?
Jag har, som du, rest ensam förr, när jag var ung.
Men till Grekland har vi alltid rest tillsammans, maken och jag. Lite lockande var det dock att läsa om alla som reste på ensamresor till bl.a. Tilos, och nu senast Sunnys resa till Amorgos var ju verkligen fascinerande, men att gå ut och äta ensam, det var en främmande tanke.
Sen blev det inte bättre än att jag fick ta resan till dottern på andra sidan klotet ensam i vintras, och sedan kändes det som en baggis att åka ensam till Grekland. Sedan hade jag sådan tur att min första ensamresa sammanföll med Lissis väninnesemester, så jag fick mycket "stöd" där också. Tänkte på det med att ta med en bok till tavernan, men det blev aldrig nödvändigt, det var inga problem att äta ensam med allt som det finns att följa med i och samtal man aldrig skulle fått om man varit två.
Det var till och med så att jag var glad att det inte var strandväder mer än hälften av semestern, för då fick jag upplevelser jag inte hade fått annars, så det är viktigt att man hittar alternativ och kommer ut och får upplevelser.
Jag satsar absolut på fler ensamresor och jag är säker på att du kommer att få en härlig semester!

Marianne - t.o.m. mycket äldre!
Svara med citat