Nu är man ju visserligen olika och det är du som känner dig bäst - men jag kan tala om hur det funkar med mig: jag tycker att det är självklart att jag kan åka till nya ställen, även om jag älskar en viss plats. När jag väl är på en ö är jag uppfylld av den och det slår mig aldrig att jag skulle kunna jämföra med andra öar.
Jag har aldrig vantrivts på en grekisk ö, just när jag är där trivs jag fantastiskt bra. Jag har researchat noga innan och vet ju vad jag gillar.
Ändå älskar jag inte alla öar lika mycket. Det brukar visa sig i att jag inte får tanken att åka tillbaka när jag planerar kommande resor. På öar som Patmos, Schinoussa och Lipsi trivdes jag jättebra men har ändå inte haft impulsen att åka tillbaka. Så dem gillar jag tydligen lite mindre.
Dessutom: alla öar finns kvar till ett annat år. Och ett sätt att inte tröttna på ett ställe är att varva det med andra, något som är helt nödvändigt för mig. Och alla öar har sin känsla, den behöver inte vara vare sig lik Tiloskänslan eller sämre än den.
Men som sagt, det är inte alls säkert att ens någon enda till funkar som jag