Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2014-07-09, 09:36
anafi4ever anafi4ever är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 18
Standard Sv: Frukostdelight på Nymfes...tips på hus?

Coolt. Här i Faros träffade vi igår en dam som återkommit till Sifnos i 40 år (!) och hon bor alltid i Faros...När jag frågade om mycket förändrats under denna tid sa hon nej...inte så mycket mer än att världens och tidens gång förstås lämnar sina spår, men i stort inte mkt. MEN: hon hade totalt missat Floras Kuba-bar! Där ser man. I Chora såg jag förresten en massa ställen till salu, om någon skulle känna sig hugad. Stället där vi bott nu (förutom att en del av gänget bott på Thalassa och varit jättenöjda) har visst ett namn: Georgias rooms eller ngt dylikt, halvvägs upp i trappan mot Thalatta, på havssidan. De två lägenheterna (två små hus) högst upp med varsin terrass är fina, inget extralullull men efter tre nätter kan jag konstatera att lite tråkigt att lämna detta för nya äventyr. Här är mysigt, och madrassen för en gångs skull inte asfalthårt. I det lilla köket finns en tredje säng, och öppnar man fönstret i sovrummet ser man sjön. Luftkonditioneringen låter ganska så rejält men den behöver ju inte stå på hela tiden. Terrassen känns mycket privat och elledningarna som korsar utsikten framför kan man ju stå ut med. Småbåtar gungar på vattnet, jättefint. Gårdagens historiska fotbollsmatch där Brasilien förlorade stort mot Tyskland var enkel att se i baren några trappsteg ner. Stämningen var ju högre hos To Petrolitos på Anafi, men där blir man ju du och pratar med alla ganska så omgående; den enda ön med den slags omedelbara hemma-känsla där alla berättelserna snabbt tvinnas ihop till en enda stor vävnad. Kompletterar med tel.nr hit när jag hittar visitkortet. Städning ingår varje dag och Georgos som handhar stället är en fin trevlig man.
Svara med citat