Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-01, 09:33
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dålig mat i Grekland?

Hur Tiloskär jag än är - ön är på min topp 3 - så förstår jag Karis och Lissis erfarenheter. Min erfarenhet, jämfört med andra öar jag varit på - är att kvalitén på maten på Tilos är väldigt ojämn. Där finns ingen taverna där jag enbart ätit bra - men heller ingen där jag enbart ätit dåligt. Vissa rätter kan vara superbra på ett ställe medan andra är mycket sämre.

Den där kvalitetsskillnaden på ett och samma ställe har jag inte stött på på så många öar. Men på Tilos har jag verkligen upplevt det så. Till exempel åt jag i våras två supersmakliga geträtter på en taverna där jag tidigare har tyckt att standarden varit låg.

Sifnos har den jämnaste och högsta standarden bland öar jag varit på. Och ett ställe som Rakadiko i Pireus skulle jag önska fanns i ö-världen.

På Fourni finns en av de bästa tavernor jag ätit på: Nikos taverna. Där åt jag nästan varje kväll, alltid fenomenalt gott. Var det ingen av dagens nylagade rätter som föll en på läppen inne i köket gick att det alltid att välja en fräsch god fisk, som grillades perfekt.

Kan någon tipsa om var på Tilos man äter bäst fisk? Jag är kräsen med fisk eftersom den är så dyr, då vill jag att den ska vara bra. På Tilos har jag inte vågat chansa på fisk mer än en enda gång så jag tar gärna emot tips. (Annan fisk än kalamari, kanske jag skulle säga, den äter jag på flera ställen).
Svara med citat