Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........
Tossda 11 sep.
Tommy & jag kom vael ivaeg vid tie-tiden och jag hade bytt till en pigg 125 cc, medans Tompan susade fram pa en 150 cc....vi tog vaegen over Aperi,Volada,Piles. Enligt kartan fanns det flera vaegar till norra stranden, men vi stannade till vid den romerska cisternen/forvarningskaellaren,som ligger ungefaer vid mitten pa den langa nerforsbacken.
Tommy hade inte kikat pa den, och vi hade ju ingen tid att passa. Vael daer sa traeffade vi en fortjusande italiensk familj som vi surrade lite med, innan vi puttrade vidare. Vael nere i Lefkos, sa sag vi ovanligt mycket folk pa stranderna och runtomkring,vilket kaendes bra. Hursohelst, vi korde vidare och vid tredje stranden tog asfalten slut, men vi gav oss ut pa sandvaegen, som var ganska ojaemn och kurvig, minst sagt. Men vi lyckades faktist kora aenda fram till hornet, daer Sokastro ligger. Sen av med grejerna och ner till stranden. Det blaste friskt ifran norr och det gick vitt. Vagorna var stora mitt i sundet, men vi tog och provsimmade ut en bit och sen testade vi den fyrkantiga hinken ,om den var vattentaet. Det skulle vi forstas ha gjort hemma, men det glomde vi bort.... Tyvaerr laeckte den lite och med tanke pa vagor,strommar och var relativt hoga alder, bedomde vi dagens forsok som tentativt, d.v.s ett provkor..... Nu vet vi hur langt vi maste simma och hur vi ska bogsera med oss kameror,etc..... I vikke fall vare kul att fa testa lite hands-on och Sokastro aer faktiskt storre aen man kan tro och det syns inga direkta oppningar naer man kikar fran andra sidan.. Manoli Panaretos beraettade senare pa kvaellen att han varit daer, och oppningarna finns pa utsidan.....
Mikke
|