Freda niddertonde sept.
Idag blaser det friska vindar, men solen skiner. Ut vid elvatiden och malade min tredje stol, samt vattnade under tiden. Sen vidare ner mot stan for att fixa lite skruvar, som fattas i stolarna.... Naer detta var gjort, for jag ner till centrum och kopte en giro och en box, samt satte mej vid Italienska Huset och kaekade upp den. Sen in till Andreas, som tyvaerr far till Sofia, Bulgarien imorrn. Sonerna ska plugga medicin daer, sa det ska vael ordnas med boende,ect....Sa jag ser inte honom forraen till nasta var....
Sen for jag hem till Dimitris Sevdalis, och bjod honom pa svenskt kaffe (Lofbergs) samt en god grekisk kringla, innan han for vidare ut till sin farsa Haris, som huserar i deras vaexthus nere pa Afiarti. Just nu pa Zephyros, som aer ganska lugnt. Det aer alltid en lugn period mellan ca 12 till 5-6 ungefaer....
Idag kommer, eller har kommit andra haelften av Jakobstadsgaenget, d.v.s Marko och Marit. Lasse har varit kraftigt forkyld och inte orkat sa mycket, jag ska sticka dit och kolla hure e me han samt morsa peau de andra.....
Mikke