Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-26, 11:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Malin vad lustigt! Jag har också ett väldigt starkt musikminne därifrån. Det är det jag tänkte skriva om.

Men jag har också en helkonstig upplevelse från den tavernan. Sunny, håll utkik efter en ung vacker amerikanska med sarong. Hon ville absolut sitta vid mitt bord, jag kunde inte avböja utan att vara oartig så hon slog sig ner och bad mig berätta om ön, själv hade hon inte sett mer än spa-hotellet uppe på sluttningen.

Med hjälp av kartan på sölduken redde jag ut ön för henne, när jag var klar pekade hon på Chora och sa "Och vi är här nu?" "Nej", sa jag, "vi är här" och pekade på Egiali. Hennes nästa fråga var om det tog mer än tio minuter att köra längs hela ön.

Så liknade hon Amorgos vid något djur, jag minns inte vilket, och jag sa att jag alltid sett den som en drake, varpå hon studsade till. "First you mention Agia Anna which sounds like my name, Ayana. Now you mention a dragon and I am a dragon, that's my sign. So you said all the magic things!"

Efter det lyckades jag bli av med henne på något vis, hon gick ner på stranden och jag såg henne prata med än den ena, än den andra. När jag själv gick ner för att bada satt hon längst ut på den lilla bryggan. I lotusställning, förstås
Svara med citat