Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-26, 20:30
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Fredag 26 september

Idag ville jag ut och vandra, startade runt 09.00.. behagligt väder idag!
Ville ju prova en ny vandring så jag beslöt mig för att gå upp till Machos det högsta berget precis ovanför Langada.

Upp till Langada gick lätt, där har jag ju gått flera gånger tidigare... sen när kom upp högst upp i byn vid parkeringen, tog jag höger och fann därefter stigen upp till Machos.

Mycket lösa stenar och ojämnt att gå men jag kämpade på som alltid.. uppför och brantare blev det!

Till slut efter en timme var jag där... de gamla väderkvarnarna kunde skymtas långt innan jag kom dit upp, men viken fin utsikt... med Langada långt därnere och Tholaria på andra sidan och det vackra havet....

Väderkvarnarna såg nästan spöklika ut i dimman som kom...

Hade förstås fika med mig, så jag stannade här ett tag och njöt av utsikten när dimman hade skingrat sig något.

Efter vilan tog jag mig ner till Langada igen och gick sen över bergen till Tholaria och käkade en god lunch där... det är helt magiskt här på Amorgos.. alldeles tyst och stilla uppe i byarna, kom på mig själv med att bara sitta och blunda och insupa atmosfären.

Jag är ju i bra kondition eftersom jag tränar regelbundet hemma, men att gå brant uppför en lång sträcka får ändå mina ben att värka efter denna långa vandringsdag.

Miljöombyet har också gjort mig trött och dåsig, MEN jag ska väl snart vara i toppform igen!..

Ikväll har det blixtrat över bergen i Egiali väldigt vackert att sitta och titta på... så det kan bli åskväder med lite regn imorgon enligt väderleksrapporten.

Det kan vara mysigt det med!..

En annan sak som känns mer avslappnat denna resa är att jag inte har något behov av att fota så mycket... har ju redan tagit hundratals bilder på den tidigare resan hit i år!

Skönt att slippa springa med kameran i högsta hugg hela tiden!..
Sen också en klar fördel att besöka samma ö är att det inte går åt så mycket energi att lära sig något nytt.

Den där tjejen du berättade om Inkfish borta vid Levrossos beach... henne har jag inte stött på och tur är väl det.. hon verkar ju helskum..

Imorgon vet jag inte vad jag ska göra, man måste ju inte alltid ha allt planerat.. blir nog en lugn dag med bad om vädret är ok.

Ha, det fint ALLA vart NI än befinner Er!

Sunny(direkt från Egiali)..
Svara med citat