Citat:
Ursprungligen postat av kari
G l e d e r meg til å lese, og å se bilder når vi kommer hjem om et par dager 
|
Mens jeg har sett på de herlige bildene dine, og lest, om kjente og kjære plasser, har jeg igjen fått bekreftet min kjærlighet til Athen, ble s å varm om hjertet

TUSEN TAKK
Kokonaki, og området ovenfor Omonia, er de områdene vi har vært minst i av de du skriver om.
- og så har vi "igjen" noen" museer

Siden vi oftest er i Athen om "vinteren" velger vi å vandre omkring ute hvis det f i n t vær, vi vet hva vi har i vente når vi kommer hjem!
Runden rundt Akropolis, Dionysiou/Areopagitou/ Apo. Pavlos, til Thissio, og videre, var vår faste og da vi bodde i Plaka og i Makrygianni
- og vi går den gjerne igjen, men har en annen "runde" nå , som vi liker veldig godt å gå. Du har sikkert gått den og du
Vi følte for å bo i et annet område, valgte å bo i Koukaki, der har vi bodd 3 ganger og liker oss veldig godt!
Det er jo ikke langt fra Plaka, men når vi går av metroen på Syngrou Fix er det stor forskjell, det er grekere, og ikke turister, som "dominerer"
Vi velger hotell etter hva som er på "tilbud", mest for pengene, og bodde på Acropolis Hill første gangen vi var i Koukaki. Hotellet ligger i Mousson, h e l t oppe ved Filopappou, med en fantastisk utsikt mot Acropolis og utover hele byen

Rett over gata for hotellet går det en trapp opp på Filopappou, slik fant vi, og ble glad i og å vandre der oppe, og å gå runden rundt Filopappou
Vi har variert med å gå helt nær Filopappou, og å gå med l i t t avstand, drikker kaffe i et trivelig område i Petralona, og fortsetter på Troon (evt veksler med små gater og Kallisthenous) og kommer etterhvert til Ap. Pavlou og Thissio
Vi har også bodd noen ganger ved Athinasgaten nær Kotziaplassen , det skal vi gjøre i begynnelsen av desember og

- da kan vi gå til Thissio og ta runden motsatt vei

Uansett, Athen er d e i l i g