Tisdag - Onsdag 30/9-1/10
Hallo wake up am back again...

...
Jag har ju som sagt varit lite låg ett tag, för att pigga upp mig själv på tisdagen tog jag och hyrde bil på Thomas auto-moto rental i Egiali, killen som jobbar där är från Italien och är inne på sin tredje säsong här.. hans sista fick jag veta!
Vilka hemska arbetspass de har, han börjar 09.00 och slutar 21.00..han har visserligen ett uppehåll på 2 timmar, men ändå!
Han berättade att han aldrig varit ner till södra delen av Amorgos... har inte funnits tid för det, de har ju inga lediga dagar.
Jag tyckte lite synd om honom... jag tog iaf och drog ner mot Chora först där jag stannade och inhandlade lite fika, kan vara bra att ha om jag ska ut och vandra lite.
Chora var (är)förstås lika charmigt som alltid, idag blåste det ju förstås en hel del också, men solen visade sig åtminstone.
Sen körde jag söderut mot Kalotaritissa så långt söderut man kan komma (här har jag ju varit en gång förut i maj) men alltid trevligt att återkomma.
Stannade till uppe på vägen för att kolla om det gamla vraket låg kvar därnere och det gjorde det förstås (tänkte inte knata ner dit igen)...

(ursäkta den felvända bilden, ni får vrida på huvudet)..
Sen körde jag vidare tills vägen tar slut... ja till och med där Amorgos södra del tar slut... mysig med alla små fiskebåtar som ligger här och en helt ok sandstrand.
Här var helt öde förstås, inte en människa... bara några katter och en hel drös getter som alltid finns överallt på Amorgos.
Därefter körde jag tillbaka mot Arkesini hade tänkt äta lunch där men var inte så hungrig så jag drog vidare mot Vroutsi som jag kände för att strosa omkring lite i...parkerade bilen något innan byn...
En mysig liten by... en sovande såg knappt en människa.. kom fram till skylten som visar vägen till Panagia Arkesini dit ville jag gå... så vackert.. först kommer jag fram till denna fina
Kyrkan som jag tror heter Aghios Ioannis(ni får rätta mig om jag har fel)...
Och detta är väl Panagia Arkesini nere på klippan...
Så otroligt vackert belägen... MEN.. nu var det så att det blåste stormvind så det kändes inte bra att gå dit ner... jag stannade och fikade istället vid Aghios Ioannis..det var så rogivande att sitta där.. alldeles tyst..efter en stund kom en åsnegubbe med sina hundar som skällde och bröt tystnaden för en stund.
Efter detta gick jag tillbaka upp till bilen och kände mig nöjd med dessa besök, nu ville jag till Agia Anna och bada, vilka vyer när man kör på dessa vägar.. har nog aldrig kört på vägar med vackrare vyer än på Amorgos... man blir alldeles lyrisk av glädje och lycklig att få uppleva allt detta.
Det var inte särskilt mycket folk i Agia Anna, gick ner till det lilla kapellet som jag varit till flera gånger tidigare och insöp atmosfären och blickar ut över det turkosblå havet som alltid är som blåast just här.
Kände inte för att bada just här utan gick upp till parkeringen igen och gick ner till andra sidan och slängde mig i där ist...så vackert!..
Havet var alldeles ljummet, men det blåste fortfarande kraftigt så det vart lite kyligt när man kom upp efter ett dopp och klockan redan passerat 16.00.
Så det blev bara ett dopp, magen börjar kurra efter mat.. så jag körde upp mot Chora igen och strosade där en stund, här är ju så mysigt!
Slog mig ner på tavernan Kathodon, nästan mitt i Chora och beställde in en greksallad..mmmmm...så gott det var!
Här var det skönt att sitta i solen, lite i lä från vinden.
En hel del fransmän i Chora som semestrar nu, annars var det väldigt lugnt och stilla.
Här satt jag länge och bara njöt, men eftersom det nu blir snabbt mörkt på kvällarna.. redan vid 19.00 så drog jag mig vidare "hemåt"mot Egiali vid 18.30...njöt av den fina utsikten på tillbakavägen..världens vackraste vägsträcka!
Väl framme i Egiali samspråkade jag med den trevliga biluthyraren en bra stund, han är riktigt
kul..hade verkligen behov av att få skratta lite.
Så blev denna tisdag en riktig bra dag och jag är helnöjd!..
Idag onsdag vaknade jag upp till ett strålande solsken och knappt någon vind, kan detta vara möjligt tänkte jag.. MEN.. det var sant!
Jag packade min lilla rygga med badgrejer och drog bort mot Levrossos beach, men gick förbi den till nästa strand Psili Ammos den gillar jag bäst, en härlig känsla att vara helt för sig själv, här stannade jag hela dagen och har nog aldrig badat då mycket som idag.. havet är alldeles ljuvligt, faktiskt skönare att vara i havet än uppe på land.
Visst är det vackert här?
Scopelitis kom in i hamn vid 19.20 och det var ett fåtal personer som klev iland.. så än är det inte heldött här..
MEN.. jag är den enda gästen på mitt hotell, som jag förstår så kommer det inte fler,Theodoros hade tänkt att stänga hotellet den 5/10 men han har lovat mig att jag kan få bo kvar här till den 15/10, så gulligt av honom!..
Hoppas att morgondagen blir en lika fin dag som idag!
Sunny(direkt från Egiali)..