Så har jag då åkt den vackra turen med bussen från Chania till Paleochora. Resan tog sin lilla tid då folk skulle av och på och varor lastas på efter vägen. Bussen var full med passagerare varav kanske en tredjedel var turister.
Nu är jag installerad på hotel Glaros i finaste rummet nånsin i Grekland. Bra med förvaring, fint duschrum med duschkabin. Gratis AC samt fin vägghängd platt-tv. Kanske Stin geia mas på lördag? Efted dusch gick jag en promenad runt byn och det gick ju fort

Jag har spanat in morgonens lilla badvik där jag tror jag kan få skugga. En sen salladslunch blev det på Waters Edge cafe. Jag gick förbi Haris och är glad att jag inte bor så avsides. Nu bor jag precis över entren till Glaros där jag från balkongen har full koll på vilka som kommer och går

Nyss gick 12 franska medelålders turister iväg efter att ha tjattrat och skrattat högt ca 15 min. Hoppas de är tystare sent på kvällen.
En stund till sitter jag på balkongen medan solen går ner bakom grannhusen, innan jag ska leta upp den vegetariska restaurangen. Methexis blir det för lunch i morgon.
Livet är helt ok
Lissi