Ännu en trevlig dag på Kreta så här långt. Hela kvällen är ju kvar förstås, men allt tyder på att den också blir mysig. Jag tycker verkligen att jag varit borta länge, även om det bara är 14-15 dagar. Vi har ju denna gång sett oss om ordentligt på ön och det har varit kul.
Att nu vara helt själv på en ny plats, efter 14 dagars samvaro med maken är också en nyhet. Inte en kotte känner jag. Men det är en mycket trevlig känsla för en vecka. Idag blev det tidig frukost då fransmännen redan stod nere under min balkong och tjattrade straxt efter kl 7. De samlade ihop sig för vandring med guide till Sougia om jag fattade rätt. Giorgos, min värd sa att det skulle ta 6 timmar. Lite sugen är jag att kolla om det finns guidade turer under veckan. Vore kul.
Jag tog en morgonpromenad i byn på väg till den lilla stenstranden nedanför Methexis. En ganska gräslig anläggning egentligen, men jag var helt själv i flera timmar pga kraftig blåst på förmiddan. Jag badade och njöt skugga med en bra bok och glömde alldeles tiden. När det blev dags för lunch blev det Methexis och mamas sallad (god) och en saganaki (inte lika god). Men väldigt trevlig personal. Ett vackert foto på Arne och Birgitta, kanske inte alldeles nytaget fanns på väggen

De är ju stammisar.
Mer bad och bok blev det sen men vinden avtog och det blev för varmt. Promenad med kaffestopp på vägen hem. Nu balkongsittning med lite vin och vatten och boken igen. Vinden ökar precis som igår så det blir kofta på.
Paleochora är charmigt, men tyvärr får jag inte samma känsla som för Nea Chora.....Ändå är det småputtrigt.....men om denna känsla hänger i så kommer detta att bli en härlig vecka, absolut, men inget återvändsrställe.....är nog för litet för mig
Mat ikväll blir på Pandelis.
Lissi