Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-04, 15:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Nej det var det inte! Det stod bara Hälsningar från Singö på baksidan.

Nu är bästa stunden på dagen med dusch och hårtvätt avklarat och frukt och ett glas vin framdukat på balkongen. Mörka moln kommer norrifrån efter 2 strålande dagar. Morgnar och kvällar är kyliga. I morse vid frukosten fick jag en hälsning från Nilam genom en väninna till henne som bodde här sista natten.
Jag är jätteglad att jag bytte från Soulas till Glaros. På Soulas hade stark pålandsvind omöjliggjort balkongsittning på kvällen. Här är vindstilla i gränden. Så gillar jag morgonskugga och kvällssol... lkväll blir det en volta på huvudgatan och vin och fruktsallad med glass. Min lunch på Methexis var så mättande!

Janne, jag trivs men kommer inte att återvända. Här är SÅ mycket turister fast det är eftersäsong och jag längtar att höra grekiska. Nu är det mest engelska., franska ,tyska och norska som hörs....grekerna själva har flytt till eget bostadsområde en bit upp i bergen. Jag ser det från balkongen och ska gå dit i morgon...kanske hör man mer grekiska då. Jag överdriver väl lite kanske, men Nea Chora är för mig mer mysigt!.....för att inte tala om Tinos och Aten!!! Men jag trivs gott för en vecka, inte mer!
Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2014-10-04 klockan 16:01. Anledning: Tillägg
Svara med citat