Lördag 4 Oktober
En kylslagen och blåsig morgon att vakna upp till.. kan inte minnas att jag någon gång tidigare i Grekland känt att jag vill dra den varma filten i sängen över huvudet och somna om igen!
Kommit till insikt om att så här sent på året ska jag aldrig mer åka till Amorgos, är glad för att jag gjort de flesta finaste vandringarna i maj-juni, nu blir jag inte direkt inspirerad att gå några längre vandringar.
Den vandringen som jag har kvar och vill gå, är den mellan klostret Chosoviotissa och Egiali över bergen, men den sparar jag till nästa vår om jag ska hit igen.
Vädret är alldeles för opålitligt nu för att jag ska våga mig på en så lång vandring ensam, till våren blir bättre.
När jag tillslut segade mig upp ur sängen denna fm och hade intagit en lång frukost inomhus,att sitta ute är otänkbart då vinden är kylig.
T.o.m att ha balkongdörren öppen känns kyligt!!
Tog ändå en promenix upp till Lagada och sen gick jag en annan stig ner som jag inte visste fanns, tillslut kommer man ner på bilvägen och passerar bensinstationen i byn Egiali.
Så det vart lite kul som omväxling!
Slog mig sen ner på en av strandtavernorna, där blåste det friskt, endast ett par gäster och jag på hela tavernan.
Beställde in en vegetarisk pasta och en öl, smakade väldigt bra!
Jag har just nu fått dille på att äta pasta, vet ej varför... äter det inte så ofta hemma, kanske därför!
Ordentligt mätt blir man iaf, sen blev jag bjuden på 2 raki..de tyckte jag kunde behöva det i kylan... det är ju sant.. det värmde gott..supertrevliga de som driver tavernan, även här kom kocken och satte sig vid mitt bord och vi hade en trevlig pratstund!..
Hoppas morgondagen blir varmare... MEN.. just nu längtar jag bara till Naxos..

..
Tror jag tar och kryper ner under filten och läser min bok!
Kalispera!
Sunny (direkt från Egiali)..