Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Kari, idag gick jag ända till Kountoura längs landsvägen och där fanns flera fina stenstränder för bad. Häftigast var Plakaki beach med jättehöga vågor och eftersom jag var alldeles solo så blev det nakenbad.  Grameno gick jag ner till men det var ingen strand i min smak. Jag gick sammanlagt 1,2 mil idag med lunchpaus på en trevlig taverna en bit bortom Grameno. Då var promenaden till Gialiskari härom dagen trevligare. Att gå på landsväg i över en mil med greker som kör som om det är biljakt på gång är inte så skönt. Tyvärr får jag bara gå på plan mark med mitt knä, så om jag ska till byarna ovanför Pal så får det bli på landsväg. Vädret var riktigt mulet i morse när jag gav mig iväg, men solen kom efter nån timme och nu kl 17.45 visar termometern i skuggan på26 grader. Jag njuter!.....och Paleochora växer...jag trivs mer och mer men jag kommer ändå inte att få Pal så väldigt högt på återvändarlistan.
Lissi
|
Ja, hold deg på landevegen

- en l a n g tur du gikk i dag

Vandringen til Anidri beach er triveligere og bedre, få eller ingen biler da vi gikk der