Tisdag 7 Oktober, Naxos
Kalimera!
Klockan 06.55 avseglade jag från Egiali (Amorgos) med Blue Star, det kändes bra fick ingen klump i magen som sist jag lämnade Amorgos, nu ska jag ju ut på nya äventyr så då känns det bättre... ALLTID..vemodiga när jag ska resa hem till Sverige igen.
Sen vet jag ju att jag ska tillbaka till Amorgos i vår igen om jag lever och har hälsan!
Efter 2 timmar var jag då framme på Naxos, inseglingen är fantastisk vilka vyer och vilket folkvimmel, vi var inte många som gick iland.. MEN.. desto fler gick ombord.
Rena och Theodoris stog och väntade på mig i början av hamnen, med skylten PENSION SOFI synlig.. vilket välkommande så GLADA människor.. Theodoris började genast förklara för mig vart jag kunde ta ett dopp osv.
Vi körde till pensionatet och det var riktigt mysigt, blev omgående bjuden på kaffe och en bakelse, detta bjuder vi på varje dag om du vill ha, sa de!
Vilket gulligt värdpar!
Theodoris plockade genast fram broshyrer odyl. och en guidebok som jag får låna under min vistelse för att förenkla för mig.
Hotellet är i stort sett fullbelagt..just nu sitter jag i en studio som jag ska ha tillfälligt ett par timmar och sen ska jag få ett annat rum på andra våningen med utsikt mot det gamla kastrot. Toppen!..
När jag ska hyra bil behöver jag bara säga till Rena så ordnar hon så att biluthyraren kommer till Pensionatet och det kostar 25 euro per dygn om man hyr bilen i ett par dagar, så det tänker jag göra sen när jag har utforskat den närmaste omgivningen, har ju aldrig varit hit tidigare så det kommer att ta några dagar kan jag tänka mig.
Jag har gjort ett bra val både med ö och Pension Sofi, I LIKE IT ALREADY!!..
Nu blir det väl till att fota igen, kan jag tänka mig.. så några bilder lär jag ju lägga in här senare!
Nu ska jag ta mig en tur i Chora om en stund, tills jag kan besitta mitt rum, gästerna just nu får ju ha rummet till kl.12.00..och sen ska det städas så det tar nog ett par timmar till innan det är klart för inflyttning.
I will be back with more...
Sunny (direkt från Naxos)..