Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-07, 20:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Tisdag 7 Oktober (del 2)

När jag väl installerat mig i mitt fina rum, tog jag mig en volta ner till The old town, vilka härliga gränder lätt att bli "lost" där!..

Hade ingen aning vart jag var på väg.. tavernan Vasilis var tyvärr inte öppen så tidigt som 14.00 hade annars tänkt att äta där... (det var lätt att hitta dit inte så långt från Pension Sofi)

Jag vimsade vidare i de smala labyrintgränderna... så mysigt!

Tillslut kom jag ner till hamnpromenaden och hittade tavernan Meze2, slog mig ner där och beställde in en tonfisksallad, vitlöksbröd och en öl...stora portioner..detta orkar jag aldrig äta upp tänkte jag...mmm.....den godaste tonfisksallad jag ätit på länge.. så fräscht allting!
Så tack igen för tipset om denna taverna!

Skulle nog kunna leva på enbart dessa färska grönsaker..mumma!!!

Utanför tavernan hängde bläckfiskar på tork i solen...

Härligt att sitta och titta på folkvimlet vilken kontrast till lilla Amorgos..här satt jag länge och bara njöt, killen som serverade skojade med mig och vi pratade en hel del... hmmm..något flirtigare och vågade är de här på Naxos.. till skillnad från Amorgos (något blygsamma där).

Alla tingeltangelbutikerna ligger på rad längs hamnpromenaden och trängs med alla caféer och tavernor.. här kan man lätt göra slut på en hel del pengar..OM.. man vill!

Orkade ju inte äta upp allt så jag fick en "dogybag" får bli min kvällsmat... senare!..

Drog sen vidare mot Apollo Portaran och området nedanför kan man bada och där finns även ett litet café, välordnat med dusch och toaletter.. perfekt om man vill bada på nära håll!..

Så var denna dag till sin ende..Rätt slut efter en natts dålig sömn och upp tidigt i morse morgontrött som jag är... så några nattliga äventyr blir det inte ikväll!..

Tillbringade en stund av kvällen tillsammans med Rena och Theodoris, fick fler utflyktstips, funderar bla på att ta bussen till Agia Anna någon dag och sen hyra bil någon dag och åka norröver.

Här behöver man inte heller släpa hem vatten från affären, då de har en tappakran alldeles nedanför pensionat med friskt dricksvatten som kommer uppifrån bergen, toppen!

Imorgon väntar nya äventyr...

Sunny(direkt från Naxos)..
Svara med citat