Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-11, 16:16
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Lördag 11 oktober, Naxos

Idag har jag inte haft några större planer, SOL idag med!!.. .
MEN.. fortfarande stark vind.. vågorna går höga!

Tog och strosade i The old town och sen gick jag bort mot Ag.Georgios Bay, inte särskilt mycket folk, men några var det iaf som badade...

Jag kände inte alls för att bada idag.. väldigt nöjd efter allt badande igår i Plaka..
skönt att bara gå runt i alla kvarter och iakta allt som försigår...

En hel del folk inne i Chora.. jag började snurra runt i de smala gränderna i The old town..gick bla förbi denna taverna... någon som ätit där?? På Typografio?...

Läste på menyn på utsidan att de hade en hel del att välja på...

Nu var det stängt så tidigt på eftermiddagen kanske jag går dit ikväll!

Strosade vidare i de trånga gränderna.. kom fram till en butik som sålde allt mellan himmel och jord .men så fick jag se något som jag letat efter länge... vinkaraffer i plåt.. de som de serverar vin i på tavernorna.. jag tog genast och köpte 2 st blå, min älsklingsfärg, 4 euro st, så billigt! Nu är jag GLAD... visst är de fina?...

Ska bli trevligt att servera vin med dom hemma i samband med en liten festlig middag med goda vänner!

Efter detta inköp gick jag och köpte mig en god spenatpaj i bageriet och drog hem till Pension Sofi för att där äta och slappa ett tag.. ikväll ska jag ut och äta på något nytt trevligt ställe!..

Här kommer en bild på mysiga Pension Sofi, jag bor i rummet i mitten längst upp!

Det kommer mera......

Sunny(direkt från Naxos, Chora)..
Svara med citat