Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-12, 20:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Söndag 12 Oktober, Naxos

Idag en helt underbar dag... varmt som mitt i sommaren, svag vind.. härligt!!..

Efler att ha packat min lilla rygga med badgrejer gick jag ner till receptionen och pratade en stund med Rena och hennes supertrevliga far Panos, som nu kommit hem från sin semester.
En riktigt mysig grekfarbror!!..

Passade på att be Rena kontakta hyrbilsfirman, så jag har en bil till imorgon då jag ska ut och
göra vägarna osäkta.....en ROADTRIP.. mmmm..så jag längtar efter det!
Rena lovade att fixa detta, så imorgon till runt 09.00 har jag bokat bilen för ett par dagar!

Men idag vill jag ut och röra på mig, så jag tog och promenerade på bilvägen till Ag.Prokopis, hade igentligen tänkt att gå ända till Plaka, men eftersom jag varit där häromdagen så beslöt jag mig för att stanna i Ag.Prokopis här var ju så fint!

Gick förbi den mysiga tavernan O'fotis.. här kan man sitta med denna underbara utsikten...

Ett stenkast därifrån hittade jag denna strand som jag fick ha helt för mig själv, underbart!!...

Här var helt underbart att bada... MEN..kan säga att havets temperatur nu är något kyligare, inte som på Amorgos för en vecka sedan då det var helt ljummet!

Efter flera timmars badande och solande tog jag och packade ihop och drog iväg för att äta lunch, på O'fotis fanns inte en människa, vet inte ens om de har öppet,synd hade gärna velat sitta där på en av de blåa stolarna... inte mycket turister kvar här nu... men jag gillar verkligen Ag.Prokopis här vill jag bo någongång!

Hittade sen en jättemysig taverna längre ner på gatan.. Tavernan Odyssia5.. Åh..här blir det mysigt att sitta....

Beställde in en tonfisksallad och en Mythos... kolla in salladen... visst ser den god ut...

Även här trevligt folk som serverar, inte mycket turister dock... här satt jag ett par timmar och bara njöt av den härliga utsikten!
Bättre kan man inte ha det!

Sen tog jag bussen hem till Chora kl.18.30...då fick jag syn på mina grannar från hotellet ett franskt par.. så då fick vi en trevlig pratstund hela vägen hem till Pension Sofi... de ska åka hem imorgon... de har öluffat hade varit på flera öar under fyra veckors tid, de gillar Naxos mycket... hmm...vem gör inte det??..

Imorgon blir det nya äventyr ska bli intressant att se landsbygden på Naxos...

Ha, en helt underbar natt! Det ska jag ha!!..

Kalinichta!

Sunny (direkt från Naxos, Chora)
Svara med citat