Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-15, 20:17
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Onsdag 15/10, Naxos

Efter två dagar "on the road " med många nya upplevelser känns det idag skönt med en dag att bara "vara" och strosa i the old town, kan aldrig få nog av denna mysiga choran.. :

Även idag en mycket het och vindstilla dag, kände ändå inte för en dag på stranden eftersom jag varit så mycket i solen så känns det i huden, för mycket solande är ju inte så bra!

Gick förbi tavernan Oniro som har den här fina lilla väderkvarnen på taket....

Här finns så mycket att se och uppleva, blir aldrig långtåkigt.. efter ett par timmars strosande kom jag fram till Tavernan Boulamatsis riktigt genuint grekisk, övervägande grekiska matgäster.. slog mig ner och beställde in en greksallad.. priserna här var också något lägre än normalt i Choran..
Här har jag fin utsikt över hamnen och lyckades få med både Blue Star och Scopelitis på samma bild...

När Blue Star anlände runt 13.00..var det rätt så många turister som klev av och lika många ungefär som lämnade ön..
Så än är det inte heldött här.. även om en del tavernor stängt igen för säsongen.

Här satt jag länge och bara njöt..mysig miljö och kolla på folklivet nere på gatan!
Inne i tavernan hade de många färgglada vinkaraffer på hyllan....

Mmmm..så där många skulle jag vilja ha hemma på min kökshylla..så fint.. ..

Pga av det så gick jag och köpte 2 st till vinkaraffer i guldfärg...fast en storlek mindre än de blå jag köpte sist.

Yannis (Birgitta), jag hittade den där butiken med alla kryddor,ostar, oljor,viner, vinkaraffer mm...köpte lokalproducerade tvålar (oliv och Rosmarin), aprikoser, natursalvor och karafferna där, en rolig butik att gå och titta i med alla starka dofter från kryddor mm.

Resten av dagen och kvällen har jag haft det lugnt och skönt på Pension Sofi, pratat med Rena och bara softat... känner att jag behöver ha en kväll och ta det lugnt nu.. varit rätt så intensivt ett tag nu.

Imorgon väntar nya äventyr...

Sunny(från balkongen på Pension Sofi)..
Svara med citat