Fredag 17 oktober, Naxos
Värmen håller i sig, strålande sol även idag och ingen vind som en sommardag i Juli!.
Idag ville jag ut och vandra lite, om man nu kan kalla det för det när man går på bilvägen!
Målet var byn Galini cirka 6 km norr om Chora. Traskade iväg på fm och packade ner lite fika i ryggan, inte säkert att det finns någon taverna som har öppet så här sent på säsongen.
Det var som sagt olidligt hett idag och ingen skugga att svalka sig i, tradigt att gå på en bilväg men vackra vyer när man kommer högre upp, ner mot havet och bergen.
Halvvägs tänkte jag för en stund om det vart så klokt att gå i denna hettan, men fortsatte ändå.
Tillslut hittade jag en skuggig plats att vila på ett tag och inta vätska, hade dessutom en fantastisk utsikt ner mot byn Galini...
Det var ju en bit kvar att gå... men tillslut kom jag ändå dit, det tog ett par timmar, mycket uppför och ett par pauser... 6 km.. hmm..kändes mer som 10 km...men här var väldigt rofyllt att vara...
Sen strosade jag runt på en del småvägar en bit bort ifrån byn, mysiga vägar...
Sen passerade jag en stackars igelkott som hade det blivit påkörd, så synd.. jag gillar igelkottar, första gången jag ser en i Grekland.... synd att den var död!...
Stannade och fikade en timme, det verkade stängt på den enda tavernan i byn.. traskade sen hela den långa vägen hem till Chora igen, kunde ju ha liftat men kom mig aldrig för att göra det, dum som jag är..

..
Såååå skönt att komma hem och ta en härlig dusch och sen softa på balkongen..!
Senare stack jag ner till Meze2 och intog en god måltid med ett krus retsina, där har de alltid mycket gäster, känns trevligare då!
Gillar inte att sätta mig på ställen som är helt folktomma, även om det händer i bland ute obygden..

..
Fick senare veta av min värd Rena att det idag varit 32 grader i skuggan.. hon vill ha regn för det behövs nu..
Sunny(som just nu sitter i bara ett linne på balkongen och det är alldeles ljummet ute, klockan är snart 23.00 lokal tid)..