Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-18, 22:06
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Lördag 18 oktober, Naxos

Numera blir jag inte förvånad över att det är fint väder när jag stiger upp på morgonen, bara att tacka och ta emot!

Minst 32 grader idag med, så därför blir det inga långa vandringar på bilvägar idag.. istället ska jag njuta av härliga simturer i det underbara havet.. får passa på nu.. snart dax att åka hem till kalla Sverige.. brrrr..

Långt orkar jag inte gå idag.. därför blev det en tur bort till Saint Georges beach...men den långgrunda stranden vill jag inte bada vid utan jag tog och badade vid en liten strand strax innan man kommer till St.George beach..ja några av er kanske känner igen er??..

Först var det bara jag och två grekiska damer, efter ett tag dök det upp fler, övervägande greker som badar här, så jag kör en greek-style igen!..

Bla de här två grekiska damerna skulle ta sig ett dopp, var av en av dem med en lustig hatt.. som jag tycker är så charmigt på grekiska äldre damer...

Här stannade jag länge och fick åter se en grekisk man som fångade en bläckfisk under en snorkeltur och proceduren som följer därefter.. så nu börjar jag bli lite van... ..

Senare på eftermiddagen drog jag mig ner mot den långa beachen St.George och närmaste café/bar Finikas som var ett väldigt mysigt ställe att sitta och ta sig en frappe och en sandwich mmmm,....

Väldigt mysig miljö på Finikas...

Här satt jag och njöt länge.. skönt att bara slappa och slänga några ord till den trevliga killen som serverade..

Tidigare idag fick jag en bild på Scopelitis som var på väg att lägga till i hamnen på Naxos, den är så trevlig den båten... ..

När jag till kvällen kom hem till Pension Sofi satt hela gänget där, dvs Rena, Theodoris och Panos de bjöd mig på en Frappe och vi hade en trevlig pratstund, passade på att fråga Rena om långtidsboende vad hon tar och naturligtvis får jag ett speciell price... så det hoppas jag att jag kan göra någongång stanna ett par månader... mmm..så härligt det skulle vara!..

Sunny(direkt från varma Naxos)..
Svara med citat