Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-19, 20:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Söndag 19 oktober, Naxos

Blåsvädret startade redan under natten, fönsterskydden till balkongdörrarna skallrade och slog utanför, jag vaknade med ett ryck vid 02.00..sov oroligt resten av natten!

Vilket plötsligt väderomslag.. ..fast så är det ju ute på öarna..nu är nog hösten här!

Det blåste kraftigt när jag senare på fm drog mig ner mot hamnen, kolla in vågorna...

Idag blir det inget bad, strosa i Chora känns trevligare, solen värmde dock något.. men inget shortsväder precis, det blev långbyxor och en kofta.. en del greker går ju redan i dunjackor och tjocka västar.. ..

Inte myllrar det med folk nu, men när Blue Star anlände så var det nog ett 30-tal personer som klev av... dock ungefär lika många som lämnade Naxos.

Naxos Chora är verkligen vacker..

Jag trivs verkligen här, strosa i de trånga gränderna utan att igentligen ha något mål..

Efter ett par timmar vart jag sugen på lite mat och slog mig ner på Pizzeria o Spagettheria Girasole i början av hamnpromenaden... beställde in ugnsbakade grönsaker och ett litet krus vitt..det smakade underbart gott....

Mina bordsgrannar beställde in en pizza som de delade på... kan förstå varför, den var i jätteformat!
Ångrar att jag inte tog en pizza ist för den såg så god ut, tror att de är duktiga på det här, får nog gå dit imorgon och prova en pizza även om min rätt var helt ok.

Vanligt förekommande att det hänger bläckfiskar på tork i Chora...

Det starkaste minnet från Naxos för mig kommer nog att vara ALLA bläckfiskar jag sett på tork samt bli fångade och slagna i backen.. ..nästan så jag tappat lusten för att äta dessa!

Imorgon sista dagen i paradiset.. börjar få ångest, letar lågprisbiljetter skulle gärna stannat kvar, men jag måste väl hem och göra någon nytta!..

Janne.. KALIMERA -dekalen sitter prydligt på väggen strax innanför entrén på Pension Sofi, fast det vet du väl, du var väl här i sommar!?

Sunny(direkt från Naxos)..
Svara med citat