Usch ja, turistmenyer....Vad folk går miste om!
Pasta Carbonara, danskt fläsk med lök?! (stället var dessutom välbesökt!), hamburgare och pommes frites....Grekisk husmanskost som är så gott!
Smårätter i mängder,kalitsounia (pajer), Xorta (sallad på något som ser ut som maskrosblad), Kretas Staka (en dipp gjord på getmjölk) och Dakos (stora skorpor med tomatröra och ost), rökt loukanika (grova hemgjorda korvar), Xoriatiki (grekisk sallad)...Ja listan blir lång... Retsina eller en iskall Amstel till...Sen kanske Kleftiko (knyten med kött och grönsaker som bakats i ugn) eller en bit Boureki, en stor härlig grillad köttbit eller vad köket rekommenderar. Rikligt med citron att pressa över maten ska det dessutom vara! Bara inte sjöborre, små friterade fiskar, dolmades eller fylld tomat! Måltiden avslutas med en grekisk kaffe, en Metaxa, loukoumades (friterade "munkar") eller yougurt med honung och en ciggarett...Om man orkar sträcka sig efter paketet eller ens tända den...
Turistigare än något är väl ändå ovanan att ställa fram tallrikar till alla?! Om jag hittat en bra taverna lägger jag konsekvent tuggummi eller småskräp på den tills de fattar vinken

Bordet fullt med mat, vin och vatten och en gaffel per person räcker för mig!
Nu blev jag hungrig!!!
Kikh