Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-29, 16:39
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Dette er dessverre ikke en hyggelig hilsen......

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg har tenkt "skal, skal ikke?"...og har kommet til at det er "riktig" å fortelle hva som hendte oss mandag kveld..., IKKE for å "skremme", men for å si at også her i vårt elskede Hellas, k a n det skje, det vi (helst) ikke tror skjer
h e r, men i 2014....ja, det h a r skjedd oss!

Vi var på vei hjem til Nea Chora (Chania), kl var ca 22.30, (for lokalkjente, vi hadde passert kunstverket med "Hånden" og nærmet oss den gamle fine hjørnebygningen med balkongene) da vi, uten å ha hørt en lyd/merket noen som nærmet seg, ble overfalt..., jeg kjente et rykk i veska, samtidig falt vi overrende, ble ( i ordets rette forstand) påhoppet i siden/bakfra av to yngre menn, og falt overrende.......
Vi bli ikke t r u e t med kniv, og s å heller ingen kniv, men de brukte kniv for å skjære over håndtakene på veska, da håndtakene brast, tror vi kniven glapp, den laget kutt inne i hånda( over fingene) til Arne.....
A l t skjedde med "lynets hastighet", vi var naturligvis "fortumlet", mennene forsvant like raskt som de hadde dukket opp..., men de mistet kniven, ...
den har politiet, men at de finner gjerningsmennene..det er vel helt usannynlig.....

- vi tror ikke de var greske, og iflg politiet og legene på sykehuset sannsynlig vis fra Algerie, Marokko, Tunis, Syria....

Kuttene til Arne var alvorligere enn vi trodde, to fingrer "virket ikke", nerver/sener (?) var kuttet, i går lå han operasjonsbordet i 6 timer!!!
Han ligger på privat klinikk med veldig flinke leger, heldigvis

Jeg informerer om dette for å si VÆR FORSIKTIG, v i er midt i alt glade for at det ikke gikk verre, når det først skulle skje!

Jeg mangler pass, kredittkort, kamera, mobil, et par hundre euro + noe "småtteri", veldig "upraktisk", men først og fremst e k k e l t å ha passet/identiten sin på avveie......

Nå skal jeg på Politistajonen og hente en kopi av rapportene.
Jag är härnere och vill ni ha hjälp med något eller kanske bara träffas så hör av er på detta forum. Kanske en afton tillsammans på en kulle söder om Chania. Mvh Paul