Citat:
Ursprungligen postat av yannis
Kari og Arne:
Vi kunde åka hem på våra körkort när jag blev bestulen.
Flyg Athen - Chania - Stockholm.
Jag tror andra här på Kalimera har kunnat göra det också.
Birgitta.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jag åkte hem på mitt körkort redan 1992 efter att jag blev bestulen på passet. Men det var charter.Jag vägrade åka till Aten för ett nytt pass.
Lissi
|
Norge er med i Schengen og skal ha samme passregler som EUborgere innen Schengenområdet...
Men at Førerkort kunne godtas ble ikke nevnt av Ambassaden - og, siden jeg ikke har førerkortet mitt med

, er vel det like greit
Men gledelig er det at vårt Konsulat her i Chania, kan utstede Nødpasset jeg trenger
Men n å r /hvilken dato vi kommer til å reise hjem vet vi ikke før etter 11.nov, for h e r "henger det e n e sammen med det a n d r e "
Jeg tenkte s å b r a, da ordner jeg nødpasset her på tirsdag, før vi reiser til
Paleochora! - men..., s å enkelt er det ikke ( det burde jeg kanskje forstått?)
D e kan ikke utstede dette papiret/passet før vi har ny billett hjem, på det skal bookingnr m.m være påført!
SOS i København, som skal gi oss tillatelse til å booke nye billetter hjem, evt booke dem for oss, kan ikke gjøre det før kirurgen har sendt dem papirer på at hånda til Arne er ferdigbehandlet av ham...
- at legen anbefaler at Arne (vi) reiser hjem for å begynne med fysioterapi i Norge...
- og d e t skjer 11 november, som heldigvis er på en tirsdag
Konsulatet i Chania har kun kontortid tirs - og onsdager (kl 10 - 13.30) nå om "vinteren", s å det e r mulig alt k a n være klart i løpet av 12.nov
Jeg t ro r ikke disse detaljene er så interessante, m e n, selv om jeg håper ingen/færrest mulig får bruk for å kjenne til hvordan dette fungerer, så tenker jeg at det k a n være litt til nytte å vite
Birgitta, takk for omtanken med å få en enklere løsning, ta stingene i Kandanos
Men, det hadde vi nok ikke tatt sjansen på uansett, pga forsikringen!
- o g en ting er h e l t klart, Kirurgen, som opererte Arne, hadde i k k e tillatt det.
Det var han selv som skiftet bandasjen før vi reiste fra sykehuset, sykepleieren fikk ikke "nærme seg", han fikk k u n ta i mot og kaste brukte bandasjer og gi legen de nye...
Jeg er h e l t sikker på at slik blir det også både på kontrollen 4 nov, og når stingene skal tas!
- og som det heter "det beste er godt nok"
( - jeg husker ikke , hvilken dato kommer dere til Paleochora, Birgitta ? Meldingen fra deg ligger på den stjålne mobilen min...)