Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-10, 16:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Aten

Idag har vi inte gått mer än 10,8 km. Kanske beror det på att vi gått backar upp och ned högt upp i Pireus. Fantastisk utsikt, men smog i luften. Det har varit riktigt varmt och skönt dag också. Man kommer att sakna att inte kunna sitta ute och fika och äta när man kommer hem. Kjol,bara ben och linne, det kan man ju glömma efter i morgon Riktig tur har vi haft med vädret! I morgon är sista hela dagen och DÅ ska vi gå i affärer nån timme eller två. Det har vi inte gjort alls på denna resa mer än en skivaffär och ett konstgalleri i Aten. Jag köpte dock ett litet prydnadsägg idag för 6 euro alldeles granne med Rakadiko, där vi åt långlunch idag. En underbar loppisaffär med stånd ute på gatan. Där hade jag aldrig vågat gå in så trångt var det. Säkert kunde man fyndat!
Pireus är lika härligt som Aten att strosa i och väldigt befriat från klotter jämfört med Aten. Dagens otäcka händelse var en olycka precis där vi råkade stå vid ett övergångsställe. En kvinna på väg över blev påkörd av en motorcyklist. Det såg riktigt illa ut, men inom 30 sekunder kom en motorcykelburen sjukskötare och en polisbil alldeles efter. De måste varit precis på rätt ställe vid rätt tidpunkt för de bara fanns där direkt. Ambulansen kom snabbt. Kvinnan levde och pratade med sjukvårdaren men hade nog skadat huvud och nacke. Vi gick därifrån snabbt och var extra noga vid övergångsställena efter det. Även i Aten såg vi en mc- olycka. Det har vi aldrig gjort förut, men vissa kör ju som idioter i racerfart mitt i stan.
Nu vilar vi en stund på hotellrummet och
ikväll väntar nya äventyr..

Lissi
Svara med citat