Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-13, 11:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Aten

Tack alla för att ni orkat läsa... Nu är vi hemma hos alla nära och kära igen och det känns jättebra! Borta bra....osv. Vi är SUPERNÖJDA med resan....Att vi fick träffa Nikoleta och Marcos från Tinos första dagen var ju riktig bonus!

Resan hem gick perfekt! X96 till flygplatsen tog vi ,3 min promenad från Lilia. En fin färd på dryga timmen längs, Faliro, Glyfada och Vouglianiemis stränder. Fullt badliv det vi såg! Snabb incheckning då det bara var "bagage drop" vi behövde för att slippa kånka på handbagage. Vi hade ju en tvådelad tung skulptur att ta hem...Flyget var fullt till sista plats och landde 25 min före tid så vi hann med SJ-tåget 2 timmar före avgången med vår (ej ombokningsbara) biljett. Inga problem för 2 av de tre tågvärdar som vi åkte med, varken över bron till Malmö eller Alvesta -Kalmar. De värdarna var supertrevliga och "det var absolut inga problem". Tågvärdinnan Malmö- Alvesta lät oss PÅ NÅDER åka med det knappt halvfulla tåget och talade högt om flera gånger för oss att man MÅSTE ha ombokningsbar biljett för att få åka med SJ en avgång före. Förr gällde att 2 tim + eller - var ok från Kastrup, men det har tydligen ändrats. Med tanke på att vi fick stå i Alvesta ca 2,5 timmar på väg ner då inga SJ tåg gick pga en olycka så tyckte vi att vi kunde få lite goodwill tillbaks....

Fototävlingen har jag inte kunnat följa...för många bilder att sitta och titta på på lilla andrioden. Men Nu kan jag slänga mig över "semesterbilderna"

Lissi - från ett grått Kalmar.
Svara med citat