Citat:
Ursprungligen postat av martinifk
Men PAO  vann förr-förra säsongen och AEK har inte vunnit sen 1994 och PAOK har väl bara vunnit ligan 2 gånger någonsin eller  ????
Ville bara klargöra lite fakta att Olympiakos tyvärr vunnit sen 1995 om man ser bort 04-05 då alltså PAO vann
MartinIFK
|
ja paok har vinnit 2 gånger men det är inte på grund att idrottsliga saker,du vet att fotbollen i grekland är inte bara 22 spelare på plan utan politik/makt/pengar korupption/ tex under 70 talet hade pao massor av folk i ledningen från juntan,
P.A.O.K. har spelat ca 15 stycken cuppfinaler 90procent av dom finalerna spelades i athenslagshemmaplan aek,pao,olympiakos
och hemmaplan i grekland och hemma plan i andra länder är inte samma sak
du vet att innan ligan startar har tex pao 6 extrapoäng samma ägare som ofi

det var därför jag sa innan att du kan inte vara pao och ofi i alla fall inte i grekland,den matchen om pao behöver poängen behöver inte spelas pao har dom,om jag säger så

den saken är känd av alla i grekland!
ett annat exempel om aek inte skulle vara ett stor lag och ha kontakter i regeringen mm mm mm skulle dom idag spela i amatörligan dom var skulldsatta med över 120 miljoner euro,men 90proccent av det behöver dom inte bettala effter en nylag

dom fick hellt enkelt skulldsanering
ja olympiakos behöver och vill jag inte

snacka om bara det att dom har 2 expresidenter i finkan efter fiffel med pasok regeringen då dom åkte dit för att rensa pengar från cretabanken
så ligatittlar mm säger inte allt i grekland,mev visst e det stora lag
sedan 1 ligatittel e SKANDAL för pao,speciellt när rivalen olympiakos har tagit dom andra
pao suportrarna e inte glada kan jag tala om, och det talar dom om för laget o ledningen om jag säger så+att biljetterna har sjunkit massor
byt lag o kom med i folkets lag
ps diktatuernregeringen i grekland skulle ta paok,s största spelare genom tiderna till olympiakos, men det blev ett ramaskri i thessaloniki och hela norra grekland så han spelade alldrig där utan dom var tvugna att skicka tillbaka honnom till paok effter 2år utan att ha spelat i ngt annat lag förutom paok han e ikon i thessaloniki