Ämne: Charter?
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-11, 12:10
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Charter?

1. Det finns så klart alla former av hotell på Karpathos. Jag brukar bara beställa flygstol hos Apollo eller Airtours och boka boende separat. Hur pass litet och intimt vill du bo? Har du några speciella önskemål? Vad vill du INTE ha?
2. Ofta har charterbolagen bokat upp hela hotellet för säsongen, så det är inte möjligt att boka direkt.
3. Rhodos är definitivt det bästa alternativet. Därifrån går det både flyg (dagligen) och båt över till Karpathos. Från Kreta är det krångligare och längre resväg.
4. Vill du bo riktigt centralt och personligt skulle jag föreslå Blue Sky Apartments eller Amaryllis. Mitt i smeten. ;-) Men det finns flera som dessutom ligger närmare stranden om det är viktigare för dig.
5. Läs resebreven från Karpathos (enklast att gå vägen "Snabbval resmål" överst på sidan, klicka Karpathos och scrolla längst ner på den sidan så hittar du en länk som tar dig direkt till de resebrev som handlar om Karp) och även litet äldre inlägg i denna grupp, så hittar du massor av bra tips. (Jag har hur många smultronställen som helst. )

Fråga gärna mera!

Karin
med 157 dagar kvar
Svara med citat