Ämne: Charter?
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-11, 12:34
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Charter?

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Jag gillar ju de små familjeägda pensionaten bäst. Finns det även sådana i charterutbudet?
Nu har jag kollat upp charterbolagen. Airtours har inget hotell kvar som passar in här. Hos Apollo hittar du:

Calypso Bay, mycket bra läge, nära till centrum, alldeles vid stranden och många återvändande besökare.

Romantica har också många återvändare. Litet längre bort från centrum, men de har pool.

Oasis är litet och mysigt.

Sedan finns det några familjeägda hotell som är något större, som t ex Zephyros Village och Atlantis. (Jag skulle ha lagt till Parasol, men de håller tydligen på att bygga ut så jag vet inte hur det kommer att se ut till sommaren.)

Skulle du välja att bara boka charterflygstol och fixa eget boende finns det ju givetvis många andra möjligheter. Charterbolagen behåller bara de hotell som inbringar flest antal bokningar, så många trevliga ställen har utgått. Dem får man boka privat.

Själv ska jag bo på Regina, ett familjeägt och -drivet hotell mitt i Pigadia med 46 rum, fantastisk utsikt över bukten och stort poolområde. Vi gillar att bo centralt och tar hellre en transportsträcka till stränderna. Det tar tio minuter att gå ner till den bästa delen av Pigadiastranden från Regina.

Karin
Svara med citat