Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-18, 11:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Vår sexveckorsresa till Kreta 2014- 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Har du varit på Ikaria? Där snackar vi bilvrak. Det såg ut som det varit folkrace längs vägarna och förarna parkat för gott, vid vägkanten. Nu var det visserligen ett par år sen jag var där, så jag vet inte om de röjt. Jag har då aldrig sett nåt värre.

/Netwolf
Det är inte omöjligt att Ikaria och Fourni hör till samma administration, och att den inte tagit tag i renhållningsfrågan än.

Arne - om du får möjlighet att ta upp saken med borgmästaren så tror jag att du måste lägga dina ord väldigt väl. Egentligen är det nog självklart varför öarna inte har en välorganiserad bilskrot - även om nu Kreta är en stor ö och borde kunna ha det. Chania har det ju, som du fått veta, men det kostar ändå skjortan. Öarna har helt enkelt inte möjlighet att ha en ordentlig bilskrot.

Sedan tror jag att vi som turister ska vara jäkligt försiktiga med att tala om för greker vad de borde göra och vilka som borde tas efter. När jag var på Tilos för ett par år sedan fick jag höra att kommunens anställda inte fått lön på tre månader. Om det var sant vet jag inte - men om det stämmer så är riskerar det uppfattas som än mer förmätet att vi turister engagerar oss i enskilda frågor och försöker tala fastboende "till rätta". Det gjorde att jag senare lät bli att skriva under en petition, organiserad av expats, om att kommunen borde röja en raserad vandringsled. Den kanske var öns politiska lednings minsta bekymmer ...
Svara med citat