Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-29, 17:37
LaRose LaRose är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Sv: Syriza förbjuder all inclusive?

Admirala! Jag vet inte om det är så, att "greker" inte vill se fakelaki-problematiken i sin helhet. Jag talade t ex med en väninna nyligen, som förfasade sig över systemet. I nästa stund berättade hon, att hon var så glad för att hon hade fått lite oväntade pengar (som hon skulle använda till el-räkningen) av en granne, för att hon skulle hjälpe sonen där att få förtur i en kö. Detta sa hon som något helt naturligt! Jag har sett och hört den här kluvna inställningen så många gånger. Jag tror att många "blundar" för det hela just därför att det hjälper en själv i så många situationer, samtidigt som man vet att det i grunden är något dåligt. Det är tyvärr det system som finns, som man är född in i. Det finns inget annat sätt många gånger. Inget system som stödjer en. Man har inget val. Alla nivåer i samhället är genomsyrat av detta. Och det skulle krävas så stora förändringar inom så många områden, för att det skulle utrotas. Men om det, som du säger, har börjat hända saker i det här avseendet, så blir man ju hjärtans glad!
Svara med citat