Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-04, 19:33
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Semester Karpathos i Juni

Jo, det är knepigt när man är fem. Så vi brukade lösa det med att boka två lägenheter och dela upp oss 2 + 3. I och för sig kan Maritsa på Blue Sky ledigt klämma in fem personer i sina stora lägenheter, men ni är säkert inte intresserade av att bo mitt inne i Pigadia med era barn.

Lefkos ligger långt bort från civilisationen, även om man har bil. Du får räkna med nästan en timmes körtid till Pigadia. (Åkte en gång med en busschaufför som höll på i en timme och trekvart för att ta sig till Lefkos; han körde aldrig med högre än tvåans växel. ) Men det är många som stortrivs i Lefkos. Det enda du kan göra där är sola, bada, vila och äta. Fantastiska sandstränder finns det där, så vi brukar åka dit ett par gånger varje sommar. Fast att bo där passar inte mig; jag skulle få lappsjuka. Jag vill bo så centralt som möjligt med liv och rörelse omkring mig och gångavstånd till det mesta. Och så är vi ute till sent på nätterna, men med barn blir det ju tidigare kvällar, så då är man inte lika beroende av ett aktivt kvälls- och nattliv. Hur gamla är barnen?

Karin
Svara med citat