Citat:
Ursprungligen postat av lieverd
Tack så mycket för alla svar, jag är förvånad över hur aktivt det här forumet är så här i lågsäsong!
|
Men här finns ingen lågsäsong! I oktober/november plöjer man nätet efter idéer och, letar biljetter och toppar med att boka.
I december, om man kan hålla sig så länge, mailar man tilltänkta boenden och bokar även dem.
Sedan hänger man vintern igenom över båttidtabellerna för att kunna precisera lite mer vilka dagar man kommer och går på boendena.
Under våren blir det en lite rastlös väntan för då har man inte annat att göra än fortsätta bevaka båtar, diskutera sina kommande resmål på Kalimera och dregla över bilder från ens resmål på facebook. (Ungefär där är jag nu, jag har försökt dra ut på planeringslyckan genom att ännu inte boka två nätter på flygplatsön i maj och juni. När man fått svar på det mailet riskerar det ofta kännas så tomt. Brukar försöka fylla det med lite lätta funderingar om vilka ställen man ska åka till året därpå, jag har just nu allt från Leros till Folegandros i skallen för 2016).
Sedan reser man någon gång mellan första maj och sista oktober och så börjar man planera igen.
Så lågsäsong är det definitivt aldrig!