Hej Sunny,
Jag ska försöka göra en beskrivning. Gör den utifrån två kartor som jag rekommenderar att du också tar fram så kommer du säkert att förstå.
Dels tog jag fram ditt hotell på Booking.com och klickade på deras karta som du kan förstora upp lite och se läget.
Sen tog jag i ett annat fönster fram Rakadikos hemsida på den här adressen
http://www.rakadiko.gr
och där kan man under Contact hitta en karta där Rakadiko är utmärkt.
Om du nu kikar på kartan med ditt hotell så ser du att första gatan norr om hotellet är en lång och bred gata som går nästan i västlig riktning. Om du följer den västerut till den 14:e korsande gatan så ser du att det också är en stor bred gata som heter Eth. Antistaseos. Du har nu en grön park till vänster om dig och är NÄSTAN framme vid färjehamnen och de gulmarkerade gatorna. Sväng in till höger på Eth. Antistaseos och gå en kort bit till tredje korsande gatan som heter Karaoli & Dimitriou Str. Tag in till vänster på den till nr 5 och du är framme.
Men som sagt, gör som jag och ta fram båda ovannämnda kartor så ser du ganska tydligt hur du ska gå. Vi promenerade dit från Piraeus Dream Hotel och det tog c:a 15 min. Från ditt hotell ser det ut att vara drygt dubbelt så långt så du promenerar nog dit på c:a en halvtimma eftersom du sannolikt är i betydligt bättre kondition än vi.
Hade gärna gjort dig sällskap där. Smaklig måltid!

Masse