Citat:
Ursprungligen postat av yannis
När Grekland skulle modernisera sitt postverk i början av 80-talet tog dom hjälp av svenska Posten. Jag har ett par vänner som varit i Grekland och jobbat med uppbyggnaden. Det är därför Grekland har gula brevlådor.
Dessvärre har dom också anammat vår nuvarande utveckling inom postutdelning. Snart är både de svenska och de grekiska brevbärarna egna entreprenörer.
Tyvärr vet jag inte var denna brevlåda finns, men om det är ett postkontor innanför skulle jag kunna tänka mig att jobba där. Ser mysigt ut.
Birgitta, postpensionär.
|
Da lærte jeg litt i dag og, Birgitta

- og det ser MYSIGT ut, tenk hvor trivelig vi skulle ha det om vi hadde jobbet sammen der
Det er ikke kun når det gjelder Brevbærere/Postbud utviklingen har nådd Hellas, det finnes veldig mange "Post i Butikk" også!
Om postkontoret på gåtebildet er i drift vet jeg ikke sikkert

men jeg tror det, så ikke noe "Post i Butikk" skilt der.
Tidlgere var jeg oftere innom postkontor enn nå, vi hadde jo de praktiske "Postsjekkene"

- og så skrev jeg flere kort

Jeg snakket ofte med personalet, fortalte at jeg og jobbet i Posten, traff mange trivelige ( og noen sure..) kolleger
Et spesielt minne har jeg fra Agios Kirikos ( Ikaria) i 1994

- da de fikk vite at jeg var Postfunksjonær, og fra Norge, ble jeg invitert inn bak skranken og videre til sorteringsrommet. De ville vise meg sin stemplingsmaskin, som fortsatt var i daglig bruk, den hadde et messingskilt med teksten
" Krag Maskinfabrikk, Oslo 1938"