Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Men när blev det SÅ ILLA i Sverige??? Jag fattar ingenting. Min man blev kallad svartskalle vilket han nonchalerade, ena sonen bytte till mitt flickefternamn och fick lättare jobb, det var ungefär den nivån på motviljan mot utlänningar. Vad har hänt???
|
Det frågar sig de flesta även i Sverige, Monica. Under något slags yttrandefrihetsflagg ska man kunna säga allt. Rasism och sexism har blivit tillåtet, när den fantastiska bilden av Danuta Danielsson som riktar en smäll med handväskan mot bakhuvudet på en nazist blir aktuell igen efter 30 år - då handlar diskussionen om "våldshandlingar mot oliktänkande" istället för det absurda i att moderna nazister marscherar på gatorna i svenska småstäder. Det är skrämmande.
Vi hade Ny Demokrati, vi fick flashback, vi fick en massa anonyma kanaler att sprida hat i, vi fick den högerextrema vågen i Europa, vi fick Sverigedemokraterna. Det sämsta du i det läget kan vara i debatten är kvinna och invandrare med åsikter om rasism och/eller jämställdhet. Träsket av bittra, hatiska, fega män med skärmens behagliga anonymitet bara växer. Det är Sverige idag.