Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-13, 22:38
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Sagolandskap

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag har inte nämnt vare sig Grekland och USA, bara så att ingen tror det.
Har jag aldrig påstått heller. Det var bara exempel

Citat:
Att avstå vissa länder av politiska skäl tycker jag får trovärdighet först när man verkligen velat resa dit men avstår av just det skälet. Jag skulle ju kunna deklarera att jag verkligen inte skulle åka till Ryssland för att jag inte gillar Putins regim, men det skulle vara rätt skenheligt. Jag har nämligen aldrig haft minsta lust att resa dit, är inte nyfiken på människor, miljö, kultur, ingenting.
??? Jag säger ju att JAG inte vill resa till Turkiet pga av regimens styre. Men det är ju MITT val. Sen vadå politiska skäl? Jag pratar MÄNSKLIGA skäl. Det har ingenting med politik att göra. Det är bara diktaturer som kommer med dylika påståenden.

Citat:
Att man gör vissa val för sig själv är helt okej för mig. Men när man oombedd försöker påverka andra att göra samma val, det är då jag tycker att man riskerar gå för långt.
Nä, där går du för långt. Om man vet om missförhållanden i ett land och INTE talar om det för andra, så är man själv en del av problemet. Det är vi i den fria världen som är de förtrycktas röst i etern. Håller vi käft, kan missförhållanden fortsätta.
Sen är det upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning, men en sak är säker. Att så länge jag lever i ett fritt och demokratiskt land, så tänker JAG inte hålla käften.

NU får du allt ta och kamma dig, Inky

/Netwolf
Svara med citat