Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse
Jag vill inte stödja länder där det görs fel mot folket..har inte varit i Turkiet,Egypten,Thailand..nöjt mig med Teneriffa 1gång och Grekland 14gånger med mersmak Grekland.
Men om alla undviker alla länder..hur ska vi då nå folket o kanske kunna hjälpa och sprida info om vad som verkligen är?En tanke som poppade upp just nu.
Handla av dem så att de får lite mer i kassan o kan leva.
Precis som jag tjatar om att köpa Grekiska produkter här hemma och handla lokalt på butikerna där nere.Det ger jobb i andra änden och en chans för samhället att komma igång.
Många tankar finns men ibland är det svårt att uttrycka i ord o inte bli missförstådd.
Hasse
|
Samhället i Grekland kommer aldrig igång av att vi handlar lokalt på butikerna, eller spenderar pengar ute på öarna och fastlandet. Våra pengar gödslar en enorm svart ekonomi i Grekland p g a det utbredda skattefusket som fortfarande råder. Och det påpekar trojkan, gång på gång, senast för ett par veckor sedan.
Visst, ett antal familjer får ta del av vara pengar, men det genererar inga medel för att bygga upp välfärden, som skulle komma andra familjer till gagn, alltså stora delar av den grekiska befolkningen blir utanför. Man stjäl från varandra, det är så det blir när man undanhåller skatter. Det är dessutom grymt egoistiskt.
Båtluffade 2013 och fick sällan kvitto, bara på ett stort hotell i Aten (betalade med kort) och större varuhus. I år skall jag båtluffa igen, och vi får väl se...