Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-16, 16:11
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ska vissa länder bojkottas?

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Jag har varit helt kort i Kerala, men i södra Goa har jag hittat det jag behöver på vintern - en lång strand att promenera på, möjlighet att bo enkelt på stranden till ett rimligt pris, en lugn och meditativ stämning, vind som svalkar, god mat, lagom mycket turister och lätt att röra sig runt på egen hand med lokala bussar eller på andra sätt. Det lilla jag har mött av Kerala var varmare och fuktigare, med korta stränder, grönt och blommande, vänligt och inriktat på ayur veda.

Bombay (eller Mumbai som stan nu heter officiellt) har jag förälskat mig i, en färgstark storstad (22 miljoner invånare) med enorm intensitet men som ändå är lätt att besöka som ensam kvinnlig resenär. Inget för återhämtning, men ett besök där några dagar vid varje indienresa är numera ett måste!
Våga
Tack, intressant! Mumbai har jag inte passerat, jag åkte charter direkt till Goa den enda gång jag varit där.

Får jag fråga vilken din strand är i Goa? (Du behöver inte svara om du inte vill). Jag bodde i norra Goa (Calangute) men tog några nätter i söder, i Agonda. Det var paradisiskt, om jag bara hittat ett bättre boende hade jag lätt kunnat stanna längre.
Svara med citat