Sv: Ska vissa länder bojkottas?
Äsch,
Det har förändrats väsentligt till det bättre. På café får man ju ett kassakvitto ihoprullat snyggt och prydligt i den lilla runda "kvitto-bägaren" som brukar stå på bordet. Och på min båtluff 2013 så fick jag kvitton på alla hotell utom ett.
Som regel betalade jag nästan överallt med kortet och det var inget tjafs. På Naxos och Sifnos nu i somras betalade jag konstant med kortet, inte heller då något tjafs. Nu för tiden sitter det ju skyltar lite varstans att ifall de inte lämnar ut kvitto så behöver man inte betala.
Kanske är det så att när man förhandlar ned priset på hotell etc så får man inget kvitto?
OM det nu känns viktigt för en att Grekerna ska betala skatt på det de tjänar på oss så tycker jag man ska strunta i att pruta på rummen i sådana fall. Fullt pris brukar också generera kvitto enligt min erfarenhet, nedprutat inget kvitto, de senaste åren. Förr var det dock annorlunda och visst är det en bit kvar. Det måste medges. Men det är på väg åt rätt håll, åtminstone enligt min erfarenhet.
|