Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Med fullt pris menar jag att man betalar det pris som står på hemsidan eller det pris som ges utan att man försöker få det billigare - dvs utan att man förhandlar ned det.
Nu var mitt svar iofs mer riktat till RobEri som jag uppfattade hade en mer generellt och genomgående negativ erfarenhet av Grekernas skatter i samhället i stort, både i denna tråd men även i en annan.
|
Sorry, men jag betalar inte överpris till någon, inte ens till greker. Man lär sig snabbt hur mycket ett rum är värt (beroende på läge, säsong, standard, hur länge man stannar, o s v), så jag tackar inte ja om jag ser att det är överpris.
Ja, tyvärr har jag haft genomgående negativ erfarenhet av grekernas skatter, och ännu mera på skattemoralen i Grekland, i alla fall från 1979 (min första båtluff) tills 2013 (min senaste). Och det har inneburit endast två kvitto för logi på alla dessa resor, säkerligen över hundra olika ställen jag bott på, förutom när jag bott på större hotell (betalat med kort) i Aten. Och då menar jag
riktigt kvitto, kassakvitto. Papperslappar av olika typer (a lá Inkfish) har jag fått flera. 2013 försökte jag betala med kort på flera ställen, men de vägrade. Men jag hoppas verkligen att situationen har förändrats, det är på tid. Jag åker i september.