Sv: Längtan...
¨Sunny; Ja snart är det dags igen. Ska bli kul att läsa dina uppdateringar här.
Sifnos är vackert. Och tror Appollonia nu kommer vara alldeles lagomt med vardagslivsrörelse i maj.
Av alla choror jag varit i så tycker jag Appollonia och Amorgos chora kommer på delad förstaplats i en chorornas miss universumtävling (men då med viss reservation för att det är mängder med grekiska choror jag ännu inte sett).
Får se vad du tycker.
Kize; Vad härligt det låter. Ser själv fram mot att bli pensionär och kunna spendera längre tid i Grekland igen. Ja bl.a Arnes och Birgittas reseberättelser från Kreta har fått mig att inse att jag måste åka tillbaks till Kreta för att se allt vad jag missade där. Blev inte så förtjust i Chania när jag var där och jobbade en sommar då tiden begav sig. Nu i efterhand tycker jag det var otroligt synd att jag var så ung. Det blev att jag stannade på stället eller i närområdet där jag jobbade, några längre utfärder gjordes sällan (förutom på Santorini och inne i Aten där jag var flest säsonger och längst tid) så jag missade ofta stora delar av öarna, tyvärr. Men det låg liksom inte i mitt intresse då att se den fantastiska naturen på samma sätt som det gör idag. Naxos är annars även min stora favorit hittills som ö i helhet, då det finns så mycket att se och göra där. En fantastisk ö med mängder av byar (älskar byar) och grekiskt vardagsliv!
Monica P; Ja, det undrar jag med. Pratade härom dagen med en kollega. Hon berättade att hon har vänner som ofta reser till Grekland (inga som skriver här på Kalimera dock, åtminstone inte vad hon kände till). Och de brukar säga att Grekland är som en drog. Visst är det ändå lite märkligt? Har inte hört någon säga samma sak om Italien men det beror kanske på att jag inte rör mig så mycket i Italienälskarnas kretsar i.o.f.s?
En del tror jag det har att göra med att Grekland består av så många öar. Och öar är så väldigt speciella, var och en med sin alldeles egna typ av energi, laddning och "utstrålning".
|